مصاحبه ها

1385/04/06 سازمان‌ها هویت مجازی را فاقد ارزش اطلاعاتی می‌دانند باید با شناخت نیازها برنامه‌ی صحیح امنیتی طراحی کرد

يك كارشناس فناوري اطلاعات معتقد است: برخي سازمان‌ها به دليل آن‌كه اطلاعات هويت مجازي را فاقد ارزش مي‌دانند، درصد پاييني از فعاليت‌هاي امنيتي خود را به اين امر اختصاص مي‌دهند. 
حامد قنادپور در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي اهميت بحث امنيت رايانه‌يي بويژه در سازمان‌ها، اظهار داشت: سازمان‌ها بايد بين دنياي واقعي و مجازي پروسه‌يي برقرار و با شناخت نيازهاي امنيتي و براساس آن برنامه‌هاي صحيح امنيتي را طراحي كنند. 
قنادپور 60 درصد فعاليت‌هاي انجامي فعلي در محيط رايانه‌يي را فاقد ضريب امنيتي دانست و افزود: اين ميزان در مباحث دولت الكترونيكي كه شامل درخواست‌ها و پركردن فرم‌ها مي‌شود، آن‌طور كه فكر مي‌كنيم داراي ضريب امنيتي بالايي نيست. 
او افزود: در سه زمينه‌ي محرمانگي، امنيت اطلاعات و تعاملات و مراودات مالي، نياز به اهميت دادن به هويت مجازي كاربران احساس مي‌شود.‌ هويت مجازي تاكنون در فرهنگ ما جا افتاده است، به‌طوري‌كه در خطوط و ارتباطات تلفني هويت مجازي قائل شده‌اند و از وجود خارجي برخوردارند، اين رويكرد در فضاي سايبر هم در حال وقوع است. 
وي با اشاره به لزوم وجود نقطه‌ي اشتراك ميان دنياي واقعي و مجازي به عنوان پيش‌شرط برقراري امنيت اطلاعات، اظهار داشت: درصورت نبودن اشتراك ميان دنياي واقعي و مجازي، نمي‌توان امنيت را برقرار كرد؛ بدون حضور حداقل دنياي واقعي، برقراري امنيت در دنياي مجازي با مشكل مواجه خواهد شد.

 

خبرگزاری ایسنا